INFORMACJA DOT. SKŁADANIA PETYCJI
16 czerwca 2020Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
Zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach petycją: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Przy składaniu petycji prosimy pamiętać, że adresaci petycji przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości.
Petycje można nadsyłać:
-
pocztą tradycyjną na adres:
Starostwo Powiatowe w Ropczycach
ul. Konopnickiej 5, 39-100 Ropczyce - pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@spropczyce.pl
- faksem pod nr +48 17 22 28 571
-
doręczać bezpośrednio do Biura Podawczego w Starostwie Powiatowym w Ropczycach
Prosimy o oznaczanie przesyłek dopiskiem „PETYCJA”
Petycja powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
- jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z ustawą o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostaną bez rozpatrzenia